y=f(x) lab
y=f(x) lab ontwikkelde de onderwaterwereld van Remastered. “Het was zeker een enorme uitdaging om iets van deze omvang te ontwikkelen, maar dankzij de openheid, het vertrouwen, het enthousiasme en de inzet van ons team zijn we blij en enthousiast dat we dit project hebben kunnen volbrengen.
Onze taken waren bezaaid met artistieke en technische obstakels. Consistente en incrementele onderzoeks- en ontwikkelingsprocessen waren daarom cruciaal bij het vinden van de juiste balans tussen complexiteit en prestaties. We hebben bijvoorbeeld veel tijd besteed aan het onderzoeken van de beste manier om de organische en fraaie beweging van de scholen vissen en zwermen vogels te simuleren, wat de ruggengraat van onze inhoud vormt.
Deze simulaties worden in real-time uitgevoerd met behulp van een gedistribueerd systeem. Het zijn nooit herhalende en voortdurend evoluerende generatieve processen. Ons uiteindelijke doel was niettemin om de technologie zo veel mogelijk te verbergen zodat de beleving van de experience overtuigend, gedenkwaardig en benaderbaar is voor iedereen.
We geloven dat Remastered een spannende locatie zal blijken te zijn die het bezoeken waard is en we hopen dat de bezoekers net zo veel plezier zullen beleven aan het verkennen van de installaties als wij hadden bij het bouwen ervan.”