REMASTERED, A WHOLE NEW WORLD
REMASTERED, A WHOLE NEW WORLD

DE NIEUWE NEDERLANDSE MEESTERS

SAM FELDT

Nederlandse DJ, producer, platinum verkopende artiest en duurzaamheidspionier, Sam Feldt heeft een carrière opgebouwd rondom zijn herkenbare feel-good geluid. Sam heeft al een dubbelalbum en een veelvoud aan bestverkochte releases op zijn naam staan. Naast zijn muzikale activiteiten heeft hij een platform ontwikkeld – Fangage – voor artiesten zodat ze beter in contact kunnen komen met hun fans. Gekarakteriseerd door intensief gebruik van zang en live instrumenten, is de muziek van Sam Feldt warm en intiem, en leent het zich bijzonder goed voor live optredens.

Voor Remastered creëerde Sam het openingsnummer van de hoofdshow: “Ik koos voor het werk van Jeroen Bosch omdat ik zijn wereld wilde transformeren in een magische wereld.”

proud of the work done for REMASTERED.

y=f(x) lab

Het was zeker een enorme uitdaging om iets van deze omvang te ontwikkelen, maar dankzij de openheid, het vertrouwen, het enthousiasme en de inzet van ons team zijn we blij en enthousiast dat we dit project hebben kunnen volbrengen.

Onze taken waren bezaaid met artistieke en technische obstakels. Consistente en incrementele onderzoeks- en ontwikkelingsprocessen waren daarom cruciaal bij het vinden van de juiste balans tussen complexiteit en prestaties. We hebben bijvoorbeeld veel tijd besteed aan het onderzoeken van de beste manier om de organische en fraaie beweging van de scholen vissen en zwermen vogels te simuleren, wat de ruggengraat van onze inhoud vormt.

Deze simulaties worden in real-time uitgevoerd met behulp van een gedistribueerd systeem. Het zijn nooit herhalende en voortdurend evoluerende generatieve processen. Ons uiteindelijke doel was niettemin om de technologie zo veel mogelijk te verbergen zodat de beleving van de experience overtuigend, gedenkwaardig en benaderbaar is voor iedereen.

We geloven dat Remastered een spannende locatie zal blijken te zijn die het bezoeken waard is en we hopen dat de bezoekers net zo veel plezier zullen beleven aan het verkennen van de installaties als wij hadden bij het bouwen ervan.

Woodwork

Om inspirerende content te ontketenen met gebruik van visual storytelling en bewegingsdesign, was Woodwork zeer gekwalificeerd om de visuele reis voor de hoofdshow te creëren.

Woodwork pakte het volledige creatieve proces aan van ontwerp tot uitvoering onder regie van Robin Groenveld van Remastered. Woodwork bouwde, animeerde en produceerde de volledige hoofdshow voor Remastered. Deze experience is gemaakt om de grenzen van perceptie te vervagen en nieuwsgierigheid op te wekken; de resulterende experience vermaakt, intrigeert en verbaast bezoekers letterlijk bij elke draai met 360° beelden van hoge resolutie.

Woodwork streefde ernaar om voor elk van de Nederlandse Meesters een uniek kader te creëren, met als doel de bezoeker een nieuw en verfrissend perspectief op deze wereldberoemde kunstenaars te bieden.

Woodwork strived to create a unique framework for each of the Dutch Masters

We never have the answer, together we create the answer.

Woodwork was founded out of the love for motion design and visual effects. A fanatic bunch of kindred spirits, combining out-of-the-box creativity with good honest craftsmanship. Every assignment gives Woodwork new possibilities to make a difference. “We never have the answer, together we create the answer. 25 frames per second, one detail at a time.”

Woodwork is based in Amsterdam and works with national and international brands and agencies. Taking on the entire process from concept to design and execution of high-quality visual content. Always with a relentless urge to push creativity that little bit further. Remastered is just one example…

We make it cool. We make it beautiful. We make it work.

YiPP

Bij binnenkomst in Remastered komen bezoekers in de Playground. YIPP creëerden een interactieve installatie, met een hoge WOW-factor. YIPP werkt het liefst aan interactieve techniek waarbij fysiek en digitaal door elkaar heen lopen. En dat is precies het idee van de Playground: jouw handgetekende tekening verdwijnt in een scanner en verschijnt dan in 3D op het grootste indoor LED-scherm van Europa.

In de conceptfase zijn we met Robin Groenveld van Remastered op zoek gegaan naar de juiste stijl voor de visuals. De keuze viel uiteindelijk op mooie verzadigde tinten en handgetekende illustraties en animaties. Jouw platte tekening wordt door de scanner om een 3D model gevouwen en naar het LED-scherm gestuurd waar het aan zijn ‘eigen digitale leven’ begint. Met een paar drukknoppen voeg je zelf nog custom made effecten toe aan je tekening: van vuurwerk tot een gigantische octopus.

SMACK

Wij produceren films en digitale kunst geïnspireerd door hedendaagse cultuur. Ons werk onderzoekt massagedrag, surveillance, de alomtegenwoordigheid van merken en persoonlijke identiteit in het informatietijdperk.

Ons werk bij Remastered is een digitaal drieluik geïnspireerd op De Tuin der Lusten van Jeroen Bosch. Dit werk houdt ons een spiegel van het heden voor. Always-on technologie, alomtegenwoordige branding, ecologische ineenstorting; SMACK vraagt aandacht voor hedendaagse kwalen met behulp van 3D-animatie en slimme verwijzingen naar populaire cultuur.

SMACK

SMACK is the award-winning trio of digital artists: Ton Meijdam, Thom Snels and Béla Zsigmond. They produce films and digital art inspired by contemporary culture. Their work explores mass behaviour, surveillance, the pervasiveness of branding and personal identity in the information age.

SMACK have received numerous awards. KAPITAAL (2006), took first prize at three festivals, including Amsterdam Film Experience. PIMP MY PLANET (2010) was recognised at the Dutch Design Awards and European Design Awards. WITCH DOCTOR (for the Dutch rock group, De Staat) has received fifteen different prizes including Best Animation in a Video at the UK Music Video Awards 2016, an Edison Award for Best Music Video of the Year, and Best Music Video at the Bogotá Short Film Festival.

Mondriaan confetti

THNDR Studio

De Oude Meesters in Sonic Experience met een 10.1 surround geluidssysteem. De Grote Zaal van Remastered is bijzonder, zeker wat betreft de audio. Op weinig plekken in de wereld is alles zó custom gebouwd. THNDR heeft verstand van 10.1 geluidssystemen en kan daardoor ervoor zorgen dat het verhaal van de Oude Meesters tot leven komt.

Van kleine geluiden in iedere hoek tot ontploffingen en absurd lage frequenties die je broekspijpen laten dansen. Het maken van een spanningsboog met geluid dat letterlijk om je heen beweegt en je meeneemt door het verhaal was bijzonder leuk en interessant om met ons team van THNDR Studio te creëren.